Praktična obuka vozača
u Auto školi Zlatnik

Preduslov za početak praktične obuke je:

  • položen teorijski ispit (test),
  • važeće lekarsko uverenje i
  • 16 godina starosti.

 

PRAKTIČNA OBUKA VOZAČA vrši se radi sticanja praktičnih znanja i veština potrebnih za samostalno i bezbedno upravljanje motornim vozilom u saobraćaju na putu.

Kanidat ukoliko želi bira vozilo i instruktora za praktičnu obuku i otpočinje sa časovima vožnje.

PRAKTIČNA OBUKA SE SASTOJI IZ 40 ČASOVA. Početna praktična obuka se vrši na uredjenom poligonu za praktičnu obuku i na javnom putu u uslovima slabog, srednjeg i jakog intenziteta saobracaja (put u naselju, put van naselja, na motoputu i na autoputu).

Prvi časovi praktične obuke sprovede se na uredjenom poligonu, na tim časovima se kandidat prvo upoznaje sa komandnom opremom i uredjajima na vozilu, načinima za proveru ispravnosti vozila, od signalizacije da provere ulja, antifriza i ostalih bitnih komponenti u vozilu.

Dalje idu časovi sa slabim intenzitetom saobraćaja, na kojima kandidat polako ulazi u saobraćajne situacije na saobraćajnicama gde je slabiji intenzitet saobraćaja kako bi se spremio za dalje korake odnosno malo zahtevnije saobraćajne situacije.

Kada je kandidat pokazao dovoljno znanja u manje zahtevnim situacijama prelazi se na sledeći nivo, gde se kandidat upušta u srednji i jak intenzitet sabraćaja kako bi stekao praktično znjanje i iskustvo za saobraćajne situacije koje ga čekaju kada stekne vozačku dozvolu.

  • Kada se prodju časovi sa slabim, srednjim i jakim intenzitetom saobraćaja onda se do kraja praktične obuke vežbaju časovi poligonskih radnji u kombinaciji sa gradskom voznjom. Gde se na časovima u kojima je ukljucen poligon, vežbaju polignoske radnje koje čine:

    • kretanje unapred sa promenom stepena prenosa i unazad sa promenom saobraćajne trake;
    • kočenje i zaustavljanje (gde je zadatak da kandidat ubrza do 30km/h i da zaustavi vozilo forsiranim kočenjem, a da pri tom kočenje ne dodje do blokiranja točkova);
    • polukružno okretanje sa tri potpuna manevra;
    • parkiranje upravno (pod 90 stepeni) kretanjem unazad;
    • paralelno parkiranje (poduzno) kretanjem unazad sa jednim manevrom;
    • polazak na putu sa usponom.
  • Dok se pod gradskom vožnjom podrazumeva vožnja u svim intenzitetim saobraćaja, sigurno, bezbedno, samostalno bez ugrozavanja sebe i drugih učesnika u saobraćaju.

    Takodje u toku praktične obuke svaki kandidat je u obavezi da odvoza 2 časa u vremenu koje je propisano za noćnu vožnju.

  • Po završenom četrdesetom času smatra se da je kandidat osposobljen za samostalno upravljanje i prijavljuje se na praktični ispit. Ukoliko kandidat ili instruktor smatraju da je kandidatu potrebno jos časova, kandidat može da pohadja i dopunske časove vožnje kojih nema ograničen broj.

VOZILA U AUTO ŠKOLI ZLATNIK KOJA SE KORISTE ZA PRAKTIČNU OBUKU SU:

VOZILA B KATEGORIJE

VOZILA A KATEGORIJE

Nasa vozila su novije generacije, klimatizovana tako da i u uslovima velikih vrucina uslovi za odrzavanje prakticne obuke su idealni.

Kandidat i instruktor se dogovaraju o terminima prakticne obuke. Termini se prilagodjavaju kandidatima u zavisnosti od njihovih zahteva. Prakticna obuka traje 40 casova (cas je 45min). Kandidat dnevno moze voziti najvise 2 casa. Optimalno vreme obuke je 40 dana.