Teorijska obuka vozača
u Auto školi Zlatnik

TEORIJSKA OBUKA ZA B KATEGORIJU

 

Zašto prvo teorijska obuka?

Po novom zakonu osmisljeno je da se prvo sluša teorijska obuka kako bi se vozač upoznao sa saobraćajnim propisima, zakonima, saobraćajnim znakovima i svim ostalim segmentima bez kojih mu je jako otežano učestvovanje u saobraćaju, i bez tog znanje predstavlja rizik i za sebe i za druge učesnike u saobracaju.

Prema zakonu o bezbednosti saobraćaja teorijska obuka je obavezna.

Svakog dana predavač teorijske nastave potvrdjuje prisustvo kandidata u jedinstveni elektronski sistem obuke vozača, a pristustvo na svim časovima je preduslov da bi kandidat mogao da se prijavi na polaganje teorijskog dela ispita.

U toku jednog dana maksimalno je moguće odslušati 3 časa teorijske obuke, i to je uglavnom i praksa u našoj školi kako bi se smanjilo vreme potrebno za završavanje teorijske obuke.

Predavanja se ne održavaju vikendom i u danima državnih praznika, a datume kada se nastava održava, kao i same termine, odredjuje predavač sa konkretnom grupom polaznika. Predavanja se održavaju i u prepodnevnim i u popodnevnim terminima, kako bi kandidati mogli da se uklope zbog škola, poslova i ostalih obaveza.

Na svim časovima kanidat je u obavezi da nosi vazeću ličnu kartu (odnosno pasoš ili drugi dokument sa slikom za strane državljane) i knjižicu obuke koju izdaje auto škola.

  • Teorijska obuka se vrši u Zemunu, u ulici Vojni Put 2 broj 270c. Učionica je opremljena savremenom opremom za držanje predavanja, plakatima o vozilima, saobraćajnoj signalizaciji i pravilima saobraćaja. Takodje u učionici se nalaze i računari za slušanje predavanja odnosno praćenje nastave kao i za polaganje teorijskog ispita. Pored toga u učionici se nalazi i video nadzor za audio i video snimanje teorijskog dela ispita.

    • Predavanje iz saobraćajnih propisa drži diplomirani inzenjer saobraćaja Miloš Petrović.
    • Teorijski deo obuke za B kategoriju se sastoji iz 33 časa osnovnog fonda i 7 časova posebnog fonda (za kandidate koji se prvi put upisuju u auto školu).
    • Kandidati koji su po starom započeli (pre 2012. godine počeli osposobljavanje i imaju takozvanu plavu potvrdu na 40 časova vožnje) oni imaju samo 3 časa dodatne teorijske obuke.
  • Jednom odslušana teorijska obuka vazi neograničeno (dok se zakon ne promeni), tako da kandidati posle teorijske obuke samo izlaze na polaganje teorijskog ispita. Ukoliko misle da im je potrebno mogu uzeti i dopunske časove teorijske obuke.

TEORIJSKA OBUKA ZA A1, A2 i A KATEGORIJE

 

– Teorijska obuka za A1, A2 i A kategoriju zavisi od toga da li kandidat ima neku kategoriju ili nema nijednu.
– Za kandidate koji nemaju nijednu kategoriju teorijska obuka traje 40 časova (33 osnovnog i 7 časova posebnog fonda).
– Za kandidate koji imaju B kategoriju, teorijska obuka traje 7 časova.
– Za kandidate koji imaju AM kategoriju, nema teorijske obuke.

Prema važećem pravilniku i zakonu o bezbednosti saobraćaja teorijska nastava se sastoji od
14 osnovnih tema čiji je sadržaj sledeći:

1. Bezbednost saobraćaja
2. Vozač
3. Put
4. Vozilo
5. Pravila saobraćaja
6. Ostali učesnici u saobraćaju
7. Saobraćajna signalizacija

8. Prevoz tereta i lica vozilima
9. Vozačke dozvole
10. Duznosti učesnika u saobraćaju u slučaju saobraćajne nezgode
11. Posebne mere i ovlašćenja
12. Teorijsko objašnjenje radnji vozilom i drugo
13. Društvena opasnost i posledice nepoštovanja propisa
14. Vežbe na času i simulacije polaganja ispita.